Dossier de la revista Paedagogica Historica sobre Internationalization in education en la época contemporánea

A través de la eficaz lista de distribución de la Sociedad Española de Historia de la Educación, su presidenta Gabriela Ossenbach, informa de los contenidos del último volumen de la revista Paedagogica Historica: l Vol. 50, Nº 1-2 (2014).

Este volumen recoge una selección de los trabajos presentados al Congreso de la ISCHE celebrado en 2012 en Ginebra (ISCHE 34) sobre el tema “Internationalization in education (18th – 20th centuries)”

Special Issue: Internationalisation in Education: Issues, Challenges, Outcomes

Introducción:

Going international: the history of education stepping beyond borders
Joëlle Droux & Rita Hofstetter

Artículos:

Within, between, above, and beyond: (Pre)positions for a history of the internationalisation of educational practices and knowledge
Marcelo Caruso

The rivalry of the French and American educational missions during the Vietnam War
Thuy-Phuong Nguyen

New School of Mustafa Satı Bey in Istanbul (1915)
Filiz Meşeci Giorgetti

Condescension and critical sympathy: Historians of education on progressive education in the United States and England
William G. Wraga
Crossing borders in educational innovation: Framing foreign examples in discussing comprehensive education in the Netherlands, 1969–1979
Linda Greveling, Hilda T.A. Amsing & Jeroen J.H. Dekker

La réception des travaux scouts de Pierre Bovet en France (1912–décennie 1930)
Nicolas Palluau

Toiling together for social cohesion: International influences on the development of teacher education in the United States
Paul J. Ramsey

Fred Clarke and the internationalisation of studies and research in education
Gary McCulloch

“A miniature League of Nations”: inquiry into the social origins of the International School, 1924–1930
Leonora Dugonjić

Transnational treaties on children’s rights: Norm building and circulation in the twentieth century
Zoe Moody

L’éducation sexuelle, entre médecine, morale et pédagogie: débats transnationaux et réalisations locales (Suisse romande 1890–1930)
Anne-Françoise Praz

Braille, amma and integration: the hybrid evolution of education for the blind in Taiwan, 1870s–1970s
Tasing Chiu

De Genève à Belo Horizonte, une histoire croisée: circulation, réception et réinterprétation d’un modèle européen des classes spéciales au Brésil des années 1930
Regina Helena de Freitas Campos & Adriana Araújo Pereira Borges

Westward bound? Dutch education and cultural transfer in the mid-twentieth century
Nelleke Bakker

L’Association internationale des éducateurs de jeunes inadaptés (AIEJI) et la fabrique de l’éducateur spécialisé par delà les frontières (1951–1963)
Samuel Boussion

Acerca de Leoncio López-Ocón
Historiador. Investigador del Instituto de Historia del Centro de Ciencias Humanas y Sociales del CSIC. Madrid.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: